Never give up.

Planering v.43

Publicerad 2014-10-20 12:24:50 i Kost, Träning,

Måndag: RPM.
Tisdag: Bodypump.
Onsdag: Zumba.
Torsdag: MRL.
Fredag: Bodypump
Lördag: Vila.
Söndag: Vila.
 
 
Den här veckan är spännande eftersom jag ska börja jobba igen! Jag har fått ytterligare en kort anställning på samma ställe som jag jobbade på med Kulturkalaset. Samtidigt läser jag även två 7,5 poängskurser under höstterminen vilket gör att jag har rätt mycket att göra för tillfället.
 
Av den anledningen så vet jag inte om jag kommer kunna träna 5 gånger per vecka men ska absolut ha målsättning att klara det. När jag får mycket att göra tenderar det att bli ännu viktigare för mig att få en andningspaus och den sker ofta genom att jag degar i soffan med en film/serie snarare än att gå till gymmet (tvärtemot vad man borde göra kanske). Det gäller nog för mig att hitta balansen för vad kropp och själ klarar:) 
 
Gällande kosten så sker det nog inte så mycket där. Min karl har som målsättning att från och med idag inte äta något mer godis innan jul. Jag är villig att köra på samma spår jag med så det är väl bara att satsa. Även om vi inte får äta godis så är det ok att en dag i veckan t.ex. äta lite ost, serrano, något hembakat eller nötter. Huvudsaken ör att komma bort från raffinerat socker.

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2014-10-20 13:57:14

Tack! Ja, det känns riktigt bra att jag hamnade där till slut :D

Jag och Emil kör också utan socker nu, dvs inget godis, fika osv fram till jul :) En vecka avklarad! Haha. Och det är ju lättare om båda två kör :) Du vill ju inte vara den som gör så att ni inte klarar det ;)

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-10-22 13:03:03

Träningsschemat ser bra ut! :) Men förstår att du har mycket att göra och det är helt okej att ta det lite lugnt nån dag om kroppen säger ifrån. Eller bara ge sig ut på en lugn promenad, få frisk luft och rensa tankarna :)

Lycka till med uppehållet från godiset! :) Själv kör jag ju en dag i veckan från och med förra veckan och det fungerade superbra tyckte jag! Var inte alls lika sugen på godis som jag brukar vara och åt betydligt mindre än vad jag brukar. Så till slut kanske det blir att jag inte heller äter något men just nu känns det bra för mig att ha en "ätardag" i veckan. Sedan vill man ju äta mer nyttigt när man är igång och tränar regelbundet, känner ju att kroppen behöver mer energi och näring än innan då :)

Postat av: Elin

Publicerad 2014-10-22 14:05:55

Tack för tipsen! :) Har länge tänkt se Greys men det har aldrig blivit av, samma med Revenge :) Haha ja du verkar ha sett en del ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise

Louise 26 Göteborg. Älskar träning och vill dela med mig av min resa mot en friskare, starkare och slankare kropp. Efter att ha kämpat mot siffrorna på vågen och jobbiga (och ohållbara!) dieter ska jag nu fokusera på måttband, styrka och prestationer! Här ska det göras ordentligt - bra mat, hård träning och mängder med svett!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela