Never give up.

Friday

Publicerad 2014-10-10 08:54:16 i Allmänt, Träning,

Godmorgon kära bloggläsare!
 
Gud vad skönt att det är fredag, håller ni med mig? :)
 
Jag skrev ju om bodypumpen som jag var på i onsdags. Alltså, jag kan knappt gå idag (eller igår för den delen). Tecken på effektiv träning? Varenda muskel i kroppen värker nåt så otroligt. Jag skulle egentligen ha gått på MRL igår och spinning imorse men jag ser liksom inte hur det skulle ha varit möjligt med den träningsvärken.
 
Hur gör ni för att tackla träningsvärk av den kalibern? 
 
Vilar bort det eller tränar ändå? Det sägs ju att det enda som hjälper mot massiv träningsvärk är att träna mer men det är ju inte heller kul att överanstränga musklerna.. tycker att den typen av träningsvärk mest kommer när kroppen är ganska otränad och då är det rätt kontraproduktivt att gå ut för hårt. Bättre att öka träningen stegvis kanske? 
 
Det kör jag på åtminstone!
 
I helgen ska jag hem till min pojkväns familj i Karlskoga så jag misstänker att det kommer bli en rätt träningsfattig helg, men det får vara ok. Livet är mer än träning (även om det för välmåendet ändå ska prioriteras). Jag hoppas dock att vi ska hinna med att promenera lite och njuta av höstväder. Vad ska ni ni hitta på i helgen? 
 
 

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2014-10-10 15:42:45

När jag körde bodypump förra måndagen så hade jag sån jävla träningsvärk på tisdag (onsdag och torsdag också!) att jag vilade den dagen och satsade på onsdagen istället :) Det är ju skillnad på träningsvärk och träningsvärk så man får ju känna efter vad kroppen klarar av :)

Ja, passet igår vart riktigt bra och det känns gött i ben och mage idag :) Ja jag är ju inne på lite crossfit-inspirerat så det kommer nog bli en del sånt under hösten och vintern :) Skulle dock vilja lära mig riktig crossfit och träna med såna som kan, men tyvärr har vi inget sånt ställe där jag bor, i så fall måste jag pendla. Så får se hur jag gör med det längre fram :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise

Louise 26 Göteborg. Älskar träning och vill dela med mig av min resa mot en friskare, starkare och slankare kropp. Efter att ha kämpat mot siffrorna på vågen och jobbiga (och ohållbara!) dieter ska jag nu fokusera på måttband, styrka och prestationer! Här ska det göras ordentligt - bra mat, hård träning och mängder med svett!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela