Never give up.

Det där med träning

Publicerad 2014-10-08 08:09:06 i Träning,

Hej!
 
Jösses vilken dipp jag är inne i alltså. Skäms nästan över hur lite jag har tränat de senaste veckorna.. fast jag vet inte om det bara är mitt perspektiv som är helt åt skogen egentligen.
 
Förra veckan blev det yoga, bodybalance, långpromenad och ett kort pass rygg/axlar/biceps.
 
Denna veckan hittills en långpromenad och snart bodypump. 
 
Det här med att finna en balans och inte få dåligt samvete över att jag inte tränar alla dagar är så otroligt svårt. Varje dag när jag inte tränar innebär dåligt samvete (som jag ändå lyckas rättfärdiga för att jag har annat att göra). Det är så frustrerande. Kanske mest för att jag vet att jag också mår bra av träning och för att jag just nu är inne i en fas där jag bokar pass och sedan avbokar. Vad gör jag istället liksom?? 
 
Äh. förvirrat inlägg men det åker upp ändå. Kram på er! 

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-10-10 07:52:37

Det är helt okej att vara nere i en dipp och inte träna så mycket under några veckor. Tror vi alla har varit där, och jag känner att jag fortfarande är kvar där lite även om förra veckan var bra träningsmässigt. Men man måste tillåta sig att ha sådana perioder också utan att få dåligt samvete :) Sedan måste man ju såklart också kämpa för att komma tillbaka och återfå motivationen, men det kommer :) Se till att njut av hösten ordentligt och gå på långa sköna promenader och ta hand om din kropp inifrån och ut! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise

Louise 26 Göteborg. Älskar träning och vill dela med mig av min resa mot en friskare, starkare och slankare kropp. Efter att ha kämpat mot siffrorna på vågen och jobbiga (och ohållbara!) dieter ska jag nu fokusera på måttband, styrka och prestationer! Här ska det göras ordentligt - bra mat, hård träning och mängder med svett!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela