Never give up.

Rutin

Publicerad 2014-11-20 10:05:45 i Allmänt,

Gud vad svårt det är att få in rutin på att blogga igen! Eller rutin ska man väl kanske inte prata om men jag är rätt dålig på det fortfarande sedan min paus. Det är för lätt att prioritera annat, särskilt eftersom träning inte ligger som nr.1 på min prioriteringslista just nu. 
 
Läget idag då? Jotack! Träningsvärk efter yoga och bodybalance, haha. Jag skäms nästan. Men man måste ju börja nånstans och huvudsaken är ju att jag redan kört två pass den här veckan! :) 
 
Har läst mina favvoträningsbloggar på sistone och känner att jag lite har kommit ur tänket, alltså det målinriktade, prestationsinriktade formtänket. Jobbigt men samtidigt rätt befriande på nåt sätt. Ah. Jag är kluven. Ska försöka få ihop ett samlat inlägg med mina tankar om kost/träning/mål denna veckan så att ni får lite mer koll på vad som försigår i mitt huvud :)
 
Ha en fin dag! <3

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-11-20 11:30:28

Tycker att du är så duktig i och med den stressiga situation du har haft! :) Precis som vi diskuterade på min blogg så är ju kosten viktigare så om du äter bra så är ju träningen inte lika viktigt. Sedan ger ju träning många andra bra effekter som man inte får av att bara äta bra, men du förstår.

Ibland måste man kunna släppa det där tänket med att träningen ska vara målinriktad. Jag har faktiskt inte själv satt upp några mål med min träning mer än att jag ska träna 5 gånger/vecka. Har inget om hur mycket vikt jag ska lyfta i särskilda övningar eller hur många cm jag ska minska. Men kommer nog sätta upp mål efter den här träningsperioden för att ha lite mer att sträva emot och kunna motivera mig själv lite mer. Men det viktigaste är ju att man gör på ett sätt som passar en själv och ens livsstil :)

Postat av: Elin

Publicerad 2014-11-21 09:27:17

Taaack så mycket fina du! :) Ja det var skönt att få till ett sånt bra pass med tanke på hur opepp jag var :)

Åh gör det, så gott var det! :D KRAM

Postat av: Teamminförändring

Publicerad 2014-11-24 20:58:38

Hejdär träningsintresserade !Kika gärna in på min hemsida! MVH Angelica

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise

Louise 26 Göteborg. Älskar träning och vill dela med mig av min resa mot en friskare, starkare och slankare kropp. Efter att ha kämpat mot siffrorna på vågen och jobbiga (och ohållbara!) dieter ska jag nu fokusera på måttband, styrka och prestationer! Här ska det göras ordentligt - bra mat, hård träning och mängder med svett!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela